Karlota

Schulanfang

Es gibt keinen Schulanfang auf den Philippinen also gibt es für mich viele Fragezeichen bis der Tag endlich gekommen ist.

Für ausländische Mutter, so funktioniert es für die Grundschule in Sachsen, die mein Kind besucht.

Freitagabend: Zuckertüte an den Lehrer geben

Samstag ist Schulanfang und wir gehen alle mit den Kindern in die Schule, die ihre Schulranzen (Schulrucksack) mitbringen. Es gab einige Präsentationen, Bilder wurden gemacht und dann gab die Lehrerin dem Kind die Zuckertüte, noch mehr Bilder, und dann gehen wir nach Hause zum Mittagessen

Sonntag: Ruhetag, Quiet/Lazy Day

Montag: Erster Tag des regulären Unterrichts. Zurück zur Arbeit für uns Eltern.

Ich habe den Tag überlebt, ich habe mich verkleidet und sehe sogar offiziell aus. Unser nächster Schulanfang ist in 3 Jahren.

P.S. Ich habe betrogen und einen Naked Cake bestellt. Der Kuchen schmeckt nicht so toll, also bestelle ich nie wieder einen.

*****

There is no Schulanfang in Philippines so there are many question mark for me until the day finally arrived.

For foreign mother, this is how it works for the grundschule in Sachsen that my kid is going.

Friday evening: Give Zuckertüte to the Teacher

Saturday is the Schulanfang and we all go to the school with kids bringing their schulranzen (school backpack). There was some presentation, pictures were taken and then teacher gave the kid their zuckertüte, more pictures, and then we go home for our lunch

Sunday: Ruhetag, Quiet/Lazy Day

Monday: First day of regular class. Back to work for us parents.

I survived the day, I dressed up and even look official. Our next Schulanfang will be in 3 years.

P.S. I cheated and ordered a naked cake. The cake does not taste so grand so not ordering one ever again.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.