Karlota

Ein Uckermarker

Nach Deutschem Recht muss jeder im Rathaus registriert sein.

Bei der Registrierung erhalte ich einen Brief mit meiner Steuernummer, eine Rechnung für die Müllabfuhr in der Gemeinde in Höhe von ca. 10 Euro pro Monat und eine Rechnung für das Fernsehen in Höhe von ca. 17 Euro pro Monat.

Hier sehen Sie Bilder, die im Prenzlau Zentrum aufgenommen wurden. Ich mag die Marienkirche, die es schon seit 800 Jahren gibt. Wir konnten uns umsehen und stiegen sogar auf den Glockenturm und die Brücke, die die beiden Türme verband, für nur 2 Euro pro Person. Und mir wurde nicht doppelt so viel berechnet, weil ich Ausländer bin. Auf den Philippinen und vielleicht in anderen Asiatischen Ländern müssen Ausländer mehr bezahlen.

Ist das Rassismus für Sie?

****************

German law states that everyone needs to be registered at the city hall.

Registration means I get a letter specifying my TAX Number, a bill for community trash collection which is about 10 Euro per month and a bill for television which cost around 17 Euro per month.

Here are pictures taken in Prenzlau Zentrum (Prenzlau Center). I like the Marienkirche (Marien Church) that has been around for 800 years. We were able to look around and even climbed up to its bell tower and the bridge connecting the two towers for only 2 Euro per person. And I was not charged twice as much because I am foreigner. In Philippines and maybe in other Asian countries, foreigners have to pay more.

Is that racism for you?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.